Sellepärast ranget dieeti Maggie peetakse vajavad täitmist ajakava sööki ja toitumine. Mida kiiremini saate kaalust alla võtta ja seda, kui suured on teie äkitselt katkestatud kalorid, võib see suurendada teie võimalusi saada MORE kaal.

Jalgratastel ja rulluiskudel tervisesportlased eile Tallinnas Pirita tee ääres. FOTO: Toomas Huik Spordiklubi Sparta jõusaali peatreener Argo Ader hoiatab, et enne rannahooaega kiiret kaalulangust taga ajades järsult dieeditama ja intensiivselt treenima hakates võib hea vormi asemel organismi hoopis ära kurnata ja kaotada ka olemasolevat lihasmassi.

uks sooki paevas kiire kaalulangus

Aderi sõnul on normaalne, rasva põletamise kaudu toimuv kaalulangus maksimaalselt kaks kuni neli kilo kuus. Kiiremini kaalu alandades toimub see kas vedeliku arvelt, kurnates sellega organismi, või siis lihasmassi arvelt.

Kiire kaalulanguse kirjeldus

Rasva saab tema sõnul ideaalsetes tingimustes põletada kõige enam — grammi ööpäevas. Personaaltreenerina on Ader kokku puutunud inimestega, kes on poole aastaga 40—50 kilo alla võtnud, kuid kellel rasvaprotsent on jäänud seejuures ülikõrgeks. Mida vähem on inimesel lihasmassi, seda kiiremini läheb ta vanemas eas küüru, seda kiiremini väheneb liigeste liikuvus — aitavad ju just lihased meie skeletti koos hoida. Vale toitumine Samuti on treeneri poole murega pöördunud inimesed, kes on endale vale toitumisega liiga teinud.

IMEDIEEDID: kas kiire kaalulangus on väärt tervise ja tuju rikkumist?

Kliendi toitumist analüüsides selgus, et valgud oli ta oma menüüst välja jätnud ning sõi õhtusöögiks grammi värsket salatit ja lõunaks tatart. Tulemusena oli ta Aderi sõnul muutunud «luukereks», olles taas hävitanud ka oma lihasmassi.

uks sooki paevas kiire kaalulangus

Treeneri sõnul töötavad igasugused ekstreemsemad kaalulangetusmeetodid pigem iseendale vastu. Kui inimene, kes pole aastaid trenni teinud, hakkab ühtäkki intensiivselt treenima, võib ta end juba nädala-pooleteisega niivõrd ära kurnata, et lööb hoopiski käega ja naaseb oma tavalise elustiili juurde.

miinus 35 kg

Kui aga toitumist järsult piirata, võib keha hoopis säästurežiimi peale minna ja rasva põletamine peatub. Nii soovitabki Ader nii treeningute kui ka toitumise kavandamisel pigem spetsialisti poole pöörduda, kes saab anda head nõud, kuidas kaalulangetusega kõige paremini alustada.

  • Dieediga päevas kaalulangus ajakava
  • Mis muudab?
  • IMEDIEEDID: kas kiire kaalulangus on väärt tervise ja tuju rikkumist?
  • Slim alla puusade armastus kaepidemed

Kes selleks suveks paremasse vormi tahab saada — ehkki Ader rõhutab, et mõtlema ei peaks mitte ühe suve, vaid ka järgnevate aastate peale —, sellel soovitab treener teha nädalas neli korda trenni. Kuid mitte rohkem, et organism jõuaks vahepeal taastuda. Neljast korrast kaks võiksid olla lihastoonuse saavutamiseks vajalikud jõusaalitreeningud ja kaks rasva põletavad aeroobsed treeningud — kas kepikõnd, rahuliku tempoga sörkjooks värskes õhus või siis spordiklubis lindi peal või ellipsil treenimine.

madala kalorsusega dieet mao gastroskoopiaga supertoit

Kui kaalu proovitakse alandada ainult dieediga, on samas suur oht, et kaotatu tuleb kiiremini tagasi. Füüsiline treening kulutab aga palju energiat ja aitab hoida ka juba saavutatud vormi. Esiteks tuleb treeningut tema sõnul nautida, selsamal põhjusel ei pea ta kuigi efektiivseks ka mitme kurnava rühmatreeningu külastamist üksteise järel.

Teiseks võib see tervisele ka ohtlik chin up rasva kadu. Parem on enne hommikust trenni end natuke süsivesikutega turgutada — juua kas või klaas mahla või süüa ära mõni puuvili.

Ka pika ja kurnava treeningu järel ei tohiks treeneri sõnul süsivesikuid unustada, ehkki võib tunduda, et need nulliksid ära kogu kaalulanguse nimel tehtud pingutuse. Kui valku on vaja lihaste ülesehitamiseks, siis süsivesikuid on vaja energia taastamiseks.

uks sooki paevas kiire kaalulangus

Küll aga hoiatas ta, et süüa õhtul kilo viinamarju, mis võib paljudele näida tervisliku valikuna, on pea sama, mis «pista pea suhkrutoosi ja süüa suhkrut». Üks tähtsamaid põhitõdesid, mida treener soovitab toitumise puhul järgida: toidukordade vahe ei tohiks olla pikem kui neli tundi. Kuid kui süüa päevas neli-viis korda, peaksid ka uks sooki paevas kiire kaalulangus olema väiksemad.

uks sooki paevas kiire kaalulangus

Tihedamalt, aga väiksemates kogustes on oluline süüa seetõttu, et siis ei teki enne järgmist toidukorda nii suurt nälga, et võiksime korraga liiga palju süüa. Samuti on oluline pärast söömist 15—20 minutit oodata, kuni ajju jõuab impulss, mis annab teada, et magu on täis.

tervisekeskuse roheline autoimmuunne türeoidiit kaalust alla võtta salenemisprogramm

Alles siis tasub mõelda, kas tahaks veel midagi süüa või mitte. Suure tõenäosusega mitte, kinnitas Ader. Tervise arengu instituudi toitumisspetsialist Tagli Uks sooki paevas kiire kaalulangus, toitumine. Loomulikult oleneb kaalulangetamiseks vajalik energiakogus igast konkreetsest inimesest, tema vanusest, soost, füüsilisest aktiivsusest, ainevahetuse eripärast.

  • Kiire kaalulangus võib hävitada lihaseid - Tervis - sõkattocenter.ee
  • Jalgratastel ja rulluiskudel tervisesportlased eile Tallinnas Pirita tee ääres.
  • Haigused, mis põhjustavad teie kehakaalu langust - Diagnostika
  • Hl kaalulangus

Näiteks inimene, kel kehakaalu säilitamiseks oleks soovituslik süüa kcal, võiks kaalulangetamiseks süüa kcal, samas kui inimene, kelle kehakaalu säilitamiseks vajalik soovitus on kcal, peaks kehakaalu langetamiseks piirduma kcal-ga päevas.

Kindlasti osutub nii madala energiatarbimise juures äärmiselt keeruliseks saada kõik vajalikud toitained kätte ainult toidust, mis omakorda mõjutab ainevahetust ja seeläbi kogu kaalulangetamise protsessi.